Leegstaande woonruimte melden
Bent u eigenaar van een woonruimte waar niemand zijn woonadres heeft? Dan bent u verplicht om dit te melden. Dit is zo omdat er een grote vraag naar woonruimte is in Utrecht. Daarom willen we dat bestaande woonruimte niet onnodig leegstaat.
Voorwaarden
U bent verplicht de melding te doen zodra de woonruimte 6 maanden leegstaat. Doe de melding bij voorkeur vóór of in ieder geval direct na het bereiken van deze termijn.
U kunt alleen een melding doen als u eigenaar van de woning bent.
Gebruikt u de woonruimte als tweede woning? Ook dan vult u dit formulier in. U mag in Utrecht 1 tweede woning gebruiken. Alleen de eigenaar of personen die op hetzelfde adres als de eigenaar staan ingeschreven in de Basisregistratie personen mag de woonruimte gebruiken.
Spelregels
Doet u geen melding? Dan kunt u een boete krijgen.
Melding doen
Na uw aanvraag
Wij bellen u om de vervolgstappen te bespreken.
Kosten
De melding is gratis.
Hebt u vragen?
Hebt u vragen over de leegstand van uw eigen woning? Stuur dan een e-mail naar leegstandsverordening@utrecht.nl.